Minulla on paniikki, koska:

1. Söin juuri pussillisen irtokarkkia. Kyllä, irtokarkkia. Lukaiskaapa mitä eilen kirjoitin.

2. Ruikutin juuri vanhemmilleni, miten on rahat ihan loppu. Lukaiskaapa taas mitä eilen tuli raapusteltua.

3. Vanhempani ovat tulossa tänne ensi viikonloppuna.

4. Ja minä onneton olen syönyt muutaman päivän aikana yli puolitoista kiloa karkkia.

5. Ja siis lihonut ainakin viisi kiloa - entisestään.

6. Jotka minun on siis laihdutettava viidessä päivässä hus pikapikaa pois.

7. Mikä ei kyllä tule onnistumaan ei sitten millään, sen voin kokemuksesta sanoa.

8. Yritän silti, koska en kestä itseäni enkä varsinkaan itseäni vanhempieni (enkä kyllä yhtään kenenkään) seurassa tämän kokoisena ja tässä maailmanlopun mielialassa.

9. Ja tämä kaikki siis tarkoittaa sitä, että minun on oltava lähestulkoon syömättä koko ensi viikko enkä siltikään pysty laihtumaan tarpeeksi edes silmänlumeeksi.

10. Tarvitseeko edes sanoa, miten paljon tällä hetkellä halveksin itseäni.