Myytäisiinkökän ABC-asemalla salonkikelpoisia juhlamekkoja koossa XXXXXXL?

Minulla piti kerrankin olla monta vaihtoehtoa juhlavaatteiksi mutta kuinkas sitten kävikään? Näytän läskille jokaikisessä. Tai siis anteeksi, OLEN läski ja vaikea sitä on piilottaakaan. Melkein itku pääsi kun näytän niin vuorelta joka ikisessä vaatekappaleessa mitä omistan, jopa kengissä. Ei tässä mikään päivän paastoaminen auta, kyllä minä sen tiedän enkä kyllä ole paastonnutkaan vaan vetänyt hirvittävässä raastavassa tuskallisessa karkinhimossa puuroa joka turvottaa mahaa entisestään, vaan roima painonpudotus. For real.

Olin juuri melkein päässyt kompromissiin itseni kanssa, että olen tässä painossa tyytyväinen vähän aikaa ja yritän opetella syömään oikein. Ei helvetti en ikinä. Ja joo joo joo joo minä kyllä tiedän että tämä kostautuu ennemmin tai myöhemmin mutta jessus!! Mihin kuntoon olenkaan itseni päästänyt... Vaatteista sen näkee. Muuten sitä on toisinaan aika sokea makkaroidensa suhteen, niihin ja niiden häiritsevyyteen ikään kuin tottuu, mutta erityisesti juhlavaatteet sylkäisevät julmalla tavalla vasten kasvoja ei-niin-mairittelevan totuuden.

Nämä juhlat nyt menee miten menee, olen läski enkä siitä laihdu vaikka jumppaisin koko yön, joten huomenna vedän vain vähiten hirveimmän retaleen päälle ja teeskentelen nurkassa töröttäen ja kakkua vältellen että kaikki on niin perkeleen hyvin että. Inhoan juhlia jo muutenkin, sitten vielä tämä koulujuttu ja kirsikkana kakun päällä tämä saakelin lihapullana oleminen ja etenkin se, että se eilinen näkyy sittenkin ihan jumalattomana pöhönä  - varmasti vielä huomennakin.

Ja koko päivän on taas vaan SATANUT ja SATANUT ja SATANUT. En kestä. En vain kestä. Jos en huomenna pääse lenkille ennen junan lähtöä niin menen ja hyppään jokeen samantien ja en välitä rotan paskan vertaa siitä että sukulaiseni ostavat minulle naureskellen sen jättiläisille tarkoitetun ruumisarkun ja laskunvarjon tai muun suuren kauhtanan käärinliinaksi.

Pitikö tämän liian kiroilun, lapsellisen angstauksen ja hyödyttömän paniikin kippaaminen tänne helpottaa oloani?

Eipä helepottanut ei.