Oikeasti. Olenko minä viisi vuotta vai kaksikymemmentäkaksi? Viisivuotias saattaa vetää mahansa täyteen herkkuja niin että tulee kipeäksi mutta kaksikymmentäkaksivuotias AIKUINEN nainen ei. Voi herrasjestas eilisiäkin syömisiä. Viikonlopun jättisuperhypergigaekstrarepsusta asti olen joko syönyt tai en syönyt, enimmäkseen kuitenkin syönyt ja se näkyy. Tunnustan: eilen oli vaan niin sikatylsää että mussutin sen takia. Tyhmää sekin. Ihan kuin en tietäisi seurauksia.

Luojan kiitos se pyörä on edelleen satulatta ja en kiusallanikaan taida viedä sitä sinne korjaajalle. Jos se olisi eilen illalla ollut ajettavassa kunnossa, kärsisin nyt pahasta karkkikrapulasta (nyt minulla on vaan semmoinen peruspöhö). Tuleepa myös käveltyä enemmän... Ja tosiaan olen kroonisesta karkinhimosta huolimatta kuitenkin (yleensä) liian laiska lähtemään jalkasin hakemaan mässyä - varsinkin jos mieliteko tulee illalla joten pysyköön mokoma pirun työkalu rikki sitten helvetti. Tässä taas Lauran aikuismaisuus ja "eliminoi vihollisesi" -läskistrategia.

Joten siis tänään yritän tosissaan TOSISSAAN ottaa elämäni ja sen kuntoonsaamisen - ja itseni (bikini)kuntoonsaamisen siinä sivussa - vakavasti. En vaan kestä itseäni tämmöisenä pallerona. Nämä läskit on huono kaveri, roikkuu vaan mukana enkä tunnu pääsevän eroon, estää sosiaalisen elämän. Ja olen tuhlannut jo liian monta vuotta niiden masentavassa seurassa.

Katselin eilen taas valokuvia. Voi luoja jos pääsisin takaisin siihen missä olin ylioppilaskeväänäni. Silloin minulla oli (nyt ajateltuna) täydellinen kroppa. Uusimmissa valokuvissa (joita on aika vähän koska koitan tiedätte-kyllä-miksi vältellä kameroita) naamanikin näyttää puolet leveämmälle. Luoja. Valokuvista sen näkee miten on päästänyt itsensä hirvittävään kuntoon, ei sitä peilistä osaa samalla tavalla katsoa. Inhoan, että olen tavallaan tullut sokeaksi vartaloni suhteen. En enää näe olenko lihonut vai laihtunut vai pysynkö ennallaan vai mitä. En missään nimessä halua tulla neuroottiseksi tämän suhteen (haha, enpä ole jo...) mutta olisiko sittenkin syytä hommata se vaaka. Se ainakin olisi objektiivinen.