Pastaa. Eilen ostin pastaa ja tein täksi päiväksi valmiiksi minestronekeittoa. Tänään ahmin sekä minestronen että pastapussin loppuun. IDIOOTTI. Mutta arvasihan tuon kun raahasi kotiin makaronia. Onneksi sentään ostin pienen pussin ja täysjyvää.

Olen ihan rättipoikki töiden takia. Ylitöitä joka helvetin päivä. Minusta todella imetään viimeisetkin mehut ennen kuin lopetan kesätyöt. Tuntuu etten enää jaksa, päivän viimeisiä huoneita tehdessä kaikki putoaa käsistä ja samaa roskista joutuu tarkistamaan sataan kertaan. Onko järkeä? Ei ole, eikä ole myöskään siinä, että kotona ahmin vain koska olen niin uupunut. Onneksi huomisen jälkeen on kokonaista kolme vapaata - joista yksi tosin menee suvun karkeloissa pääkaupunkiseudulla ja kaksi niitä stressatessa.

Huolimatta siitä, että olen napsinut luvattoman paljon niitä vanhentuneita suklaita ja jäätelöitä töissä sekä mättänyt muuta moskaa surutta kotona, olen ehkä laihtunut ihan vähäsen. Tai ainakin jotain nestettä on lähtenyt. Jospa vain saisin tämän linjan pysymään... Tai no siis tämän HENKISEN linjan ennen kaikkea, syöminenhän on aika pitkälti päin persettä edelleen jos ajattelee järjellä, mutta siis olen jotenkin saamassa asennetta kohdalleen, sillä en enää vedä hirveitä pultteja yhdestä suklaapatukasta, putket eivät veny viikkokausiksi ja parasta, en ajattele ruokaa ja ahmimista joka hetki. Ei minun enää tee mieli ahmia päivän jokaisena minuuttina.

Iääääh raaka pasta (juu siis syön sen puoliraakana öljyn ja sitruunapippurin kanssa, nam!) turpoaa mahassa. Sattuu. Puristaa. Ahdistaa. Kiristää. Miksi miksi miksi minä ahmin kun olisin ihan hyvin voinut olla kiltistikin?

Toisaalta, vielä pari kuukautta sitten yhtä pitkän työpäivän jälkeen olisin ostanut ihan varmasti karkkia, tänään vaan huvittuneena ajattelin Prisman kohdalla että eipä tee edes mieli. Ei oikeasti tehnyt! Joko minun candykingväsytystaktiikka ja -ylitarjonta alkaa tepsiä tai sitten alan oikeasti ajatella aivoillani enkä vatsalaukullani...

Huomenna ainoa tavoite on selvitä kotiin asti kipaisematta kaupassa. Ei karkkia ennen kuin sunnuntaina.